Event over de ontwikkeling van een nieuwe generatie ondernemers en medewerkers Tony’s Chocolonely en De Speld Live tijdens het eerste Next-Gen event GOES- Op maandag 30 september 2019 organiseren Zeeland Business, Schipper Accountants en de Zeeuwse Rabobanken het Next-Gen inspiratie event in de Mythe te Goes. Hét evenement staat in het teken van inspiratie en het opdoen van nieuwe inzichten over groei, branding en bedrijfsmatige en persoonlijke ontwikkelingen. Hoogtepunten van de avond zijn de keynotes van Tony’s Chocolonely, De Speld Live en TEDx spreker en merkgoeroe Diederick Janssens. Next-Gen inspiratie event Veel mensen staan er niet bij stil dat de grootste merken in de wereld soms amper twintig jaar oud zijn. De snelst groeiende bedrijven in Nederland soms nog geen tien! Hoe komt het dat zij zich razendsnel ontwikkelen en hoe gaan toekomstige bedrijven eruitzien? Hoe ontwikkelen merken zich en hoe kan een ondernemer, manager of (zelfstandig) professional mee met nieuwe ontwikkelingen en de behoeften van nieuwe generaties. Hoe kunnen zij zich futureproof maken? Deze vragen worden beantwoord tijdens het eerste Next-Gen event op maandag 30 september bij de Mythe in Goes. Tijdens deze avond worden er succesverhalen gedeeld, inspiratie en inzichten opgedaan die jou kunnen helpen op de kijk van je onderneming. Keynote speakers Tony’s Chocolonely is al jaren het populairste merk in Nederland en is binnen 10 jaar Verkade voorbijgestreefd als populairste chocolademerk. Ynzo van Zanten van Tony’s Chocolonely vertelt over moderne ondernemerschap en visie, maar ook over (moderne) slavernij, duurzaamheid en leiderschap. TEDx spreker en merkspecialist Diederick Janssens verklapt hoe het komt dat sommige merken echte succesnummers zijn geworden. Hij geeft in een smakelijke korte “talk” richting en tips over hoe bedrijven persoonlijk kunnen groeien en deelt inspirerende tips over branding en merkstrategie. De Speld LIVE is een speciale nieuwsshow. In deze satirische, humoristische show wisselen nieuws, reportages en interviews elkaar in hoog tempo af. De Speld LIVE is daarmee dé smaakmaker tijdens het Next-Gen event. Het Next-Gen event is er voor iedereen die zichzelf in beweging willen brengen of houden en voor iedereen met een ondernemende geest, in welke vorm of leeftijd. Aanmelden kan via Zeelandbusiness.nl/nextgen2019 --------------------------------------------------------------------------------------
Meer informatie over de sprekers Tony’s Chocolonely – ‘crazy about chocolate, serious about people’. De grootste merken in de wereld zijn nog geen twintig jaar oud; veel succesvolle bedrijven in Nederland nog geen tien. Binnen enkele jaren kreeg het kleine initiatief van Tony’s Chocolonely, vrijwel zonder startkapitaal, het voor elkaar om Verkade op de Nederlandse markt voorbij te streven. Tony Chocolonely is inmiddels twaalf jaar onderweg naar een 100% slaafvrije chocolade. “Ze zijn gesteund, aangemoedigd, uitgedaagd en opgegeten en weten nu hoe lastig het is om een industrie te veranderen. Ze zijn enorm gegroeid en hebben resultaten bereikt. De titel van het verhaal is ‘crazy about chocolate, serious about people’.” De Talk zal natuurlijk gaan over modern ondernemerschap en visie, maar ook over (moderne) slavernij, duurzaamheid en leiderschap. De Speld – Uw vaste prik voor betrouwbaar nieuws. Je kent De Speld uiteraard van van messcherpe analyses en betrouwbaar nieuws. Met De Speld LIVE komt een ontregelende sensatie naar Goes. We ontvangen berichten uit de buitenwereld, presenteren de nieuwste onderzoeksresultaten en doen iets met kwark. De Speld LIVE is speciaal voor Zuidwest Business one-size-fits-all gemaakt. TEDx spreker Diederick Janssens Social branding goeroe Diederick Janssens (NIMA ‘Love Brand Basics’, Marketingfacts ‘Social brandbrieven’, TEDx: ‘Hoe bedrijven persoonlijk groeien’) is professioneel vriendenmaker. Want iedereen heeft vrienden nodig, ook bedrijven, overheden en andere professionele instellingen. Om te worden gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund. Hoe krijg je je boodschap anders over de bühne? Of likes voor wat je verkoopt? Of mensen die voor je willen werken of zich aan je merk verbinden? Wil je volgers, dan moet je als organisatie socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je zelfs menselijk zijn. Janssens legt uit hoe je dit doet. “Zie iedereen gewoon als vriend”.