Woensdag 8 september was een feestelijke ochtend op het Oncologie Centrum van het Bravis ziekenhuis.
De medewerkers kregen een taart overhandigd omdat zij als eerste afdeling in het ziekenhuis met 100 patiënten contact hebben via de BeterDichtbij App. “Patiënten krijgen veel informatie, maar vaak thuis blijken er toch nog vragen. Het geeft een fijn gevoel dat ze met de BeterDichtbij App hun vragen alsnog op een laagdrempelige en snelle manier kunnen stellen”, aldus Mariet Raatgever, zorgmanager Oncologie Centrum.
Met de BeterDichtbij App kunnen patiënten hun vraag rechtstreeks stellen aan hun zorgverlener. Dit kan op ieder moment en iedere locatie. Het gaat hierbij veelal om (praktische) vragen waar niet meteen antwoord op gegeven hoeft te worden. Bij spoed moet een patiënt altijd bellen. “Met de BeterDichtbij App hoeven patiënten ook geen rekening te houden met werktijden en kunnen ze hun vraag daarna even loslaten”, vertelt Mariet. Voor zorgverleners biedt de app ook voordelen. Het aantal telefoontjes gaat naar beneden, maar de bereikbaarheid wordt verhoogd. En door de koppeling met HiX is de juiste informatie voor hen direct beschikbaar. Zorgverleners kunnen de vragen beantwoorden op een moment dat voor hun uitkomt.
In slechts twee maanden hebben de medewerkers van het Oncologie Centrum de mijlpaal van 100 gesprekken bereikt. Een hele prestatie. “We gingen meteen enthousiast aan de slag. We hebben intensief en frequent contact met onze patiënten. Zowel digitaal als fysiek. Bereikbaar zijn vinden we belangrijk en die bereikbaarheid hebben we met de BeterDichtbij App nog verder kunnen verhogen”, geeft Mariet enthousiast aan.
Sinds juni 2021 maken het Oncologie Centrum en de afdelingen reumatologie en kindergeneeskunde gebruik van de BeterDichtbij App.