Op zaterdag 19 september 2020 wordt voor de vierde keer Bergen op Zicht georganiseerd door Stichting Bergen op Zicht in samenwerking met Rotaryclubs Bergen op Zoom-Centrum en Bergen op Zoom-Noord.

Het doel van dit evenement is dat Bergse verenigingen, groepen en instellingen (zonder winstoogmerk) zich presenteren aan het grote publiek en vrijwilligers of leden kunnen werven. Bij de organisatie van Bergen op Zicht wordt ook samengewerkt met Stichting Samen in de Regio, het Vrijwilligers InformatiePunt en de Vrijwilligers Academie.

 

Het evenement wordt gehouden van 12.00-17.00 uur en vindt plaats in de binnenstad, langs het traject: Grote Markt, Fortuinstraat, het terrein van het Markiezenhof, Hofstraat, Sint Catharinaplein en Kremerstraat.

 

Alle organisaties en instellingen zonder winstoogmerk uit de gemeente Bergen op Zoom kunnen deelnemen. Tijdens de vorige editie van Bergen op Zicht in 2018 waren er maar liefst 94 deelnemers die verspreid stonden over 76 kramen, 22 demonstratieplekken en 2 podia. Onder de deelnemers bevonden zich sportverenigingen, zorginstellingen, culturele organisaties, scouting, hobbyclubs, muziekgroepen, brandweer, ambulancedienst, scholen, goede doelen en nog veel meer organisaties.

 

Voor deelname worden geen kosten in rekening gebracht. Faciliteiten zoals (markt)kramen voor presentaties, stroomaansluitingen en podia met geluidsvoorziening worden door de Stichting Bergen op Zicht aangeboden. Een deelnemende groep krijgt een kraam voor z’n presentatie maar de kosten voor inrichting van die kraam zijn voor eigen rekening. Tussen de kramen zijn er desgewenst open ruimtes en enkele podia die gebruikt kunnen worden voor presentaties.

 

Aanmelding voor het evenement Bergen op Zicht 2020 doet u door het inschrijfformulier digitaal in te vullen op de website: www.bergenopzicht.nl . Aanmelden kan tot uiterlijk 1 juni 2020. 

Meer informatie over het evenement Bergen op Zicht zult u de komende maanden kunnen zien op de website en facebookpagina van Bergen op Zicht, en in de plaatselijke pers.