Bekroond tot ‘favoriet terras’ van augustus 2024

 

Grand Cafe de Bourgondiër in Bergen op Zoom bekroond tot ‘favoriet terras’ van augustus

De Horeca strijdt om de nationale titel van 'Hét Lipton Terras van 2024' 

5 september 2024, Bergen op Zoom - De horeca ondernemer Grand Café de Bourgondiër wint de prijs voor het favoriete terras in de maand augustus, binnen de landelijke verkiezing ‘Hét Lipton Terras van 2024!’. De horeca, ook wel de verbinder van de samenleving, verenigt mensen en dat verdient erkenning. Daarom organiseert Lipton Ice Tea sinds 2022 een landelijke verkiezing waarmee zij het terrasseizoen vieren en hardwerkende horeca ondernemers in het zonnetje zetten. Met enthousiasme overladen vertelt eigenaar Jimmy Devilee: “Fantastisch, om zo beloond te worden voor ons harde werk. We zetten ons al jaren in om mensen met een lach hier weg te laten gaan, en nu krijgen wij dat terug”.

 

Beste terras van de maand augustus 

Met een uitgebreid terras dat zich uitstrekt over het historische plein van Bergen op Zoom, is Grand Café de Bourgondiër het beste terras van augustus. Ooit begon mede-eigenaar Jimmy Devilee in de bediening van het café en runt sinds 2012 de Bourgondiër zelf, inclusief het hotel en restaurant. Vol enthousiasme zet Jimmy zich iedere dag in. “Wat het zo mooi maakt voor mij is het grote team dat alles voor de gasten en voor elkaar over heeft”. Hij vindt de Bourgondiër een plek waar hij zijn gevoel kwijt kan, hij noemt het zelfs voor hem een lifestyle. 

 

Jimmy vertelde dat hij met veel van zijn personeel al jaren samenwerkt en ervoor zorgt dat het team graag hun werk doet, zodat iedere gast met een glimlach het hotel en restaurant verlaat. Na de corona periode heeft Jimmy zijn onderneming een flinke tegenslag gekregen, waardoor een groot deel van zijn team gedwongen was een andere kant op te gaan. Met een kleiner team heeft hij ontzettend zijn best gedaan om elkaar meer vertrouwen te geven en zo iets moois neer te zetten voor hun gasten. Bij Grand Café de Bourgondiër draait het om de optimale beleving en dat mensen zich thuis kunnen voelen op het terras. “We investeren net zo hard in elkaar als dat we in onze gasten doen. We willen voor mensen belangrijk zijn en een plek waar ze graag komen om te ontladen, dat is de Bourgondiër namelijk ook voor ons” Aldus Jimmy. Met het investeringsbedrag wil hij een ‘Beleef de Bourgondiër’ campagne opzetten waar zijn gasten en medewerkers beiden iets aan hebben.

 

Belang van de horeca 

De horeca in dorpen en steden draagt bij aan de leefbaarheid van de Nederlanders, die niet altijd te meten is in cijfers. Waar het voor de meesten een sociale ontmoetingsplek creëert om samen te komen, promoot het de culturele tradities en zorgt het ook voor de levendigheid en aantrekkelijkheid van dorpen en steden. Door de inzet en vele gastvrijheid van ondernemers en het horecapersoneel, kunnen Nederlanders optimaal genieten van het terrasseizoen. Elvira de Harder, Channel Marketeer bij Lipton Ice Tea, vertelt over de verkiezing: “In mei ging onze campagne van start en daarmee trapten wij met plezier het terrassenseizoen af. Ook dit jaar wilden we ondernemers weer ondersteunen in hun ambities om hun gasten een perfecte terras-ervaring te bieden. "Met de afloop van deze verkiezing zijn we trots om de vierde en laatste maand winnaar van 'Hét Lipton Terras 2024' bekend te maken!”

 

‘Hét Lipton Terras van 2024’

Tijdens deze verkiezing hebben al meerdere horeca-eigenaren de titel ‘favoriete terras van de maand’ weten te bemachtigen en daarbij ook een mooi investeringsbudget van €10.000 euro. De winnaar van mei besloot zijn gewonnen budget te doneren aan één van zijn trouwe gasten. Één van de andere maand winnaars wilde graag investeren in haar personeel, om hen te bedanken voor hun harde werk en gastvrijheid. Ondernemers van deelnemende terrassen wachten in spanning af op de Nationale uitreiking van ‘Hét Lipton Terras van 2024’, de winnaar neemt niet alleen de titel mee naar huis, maar ook een hoofdprijs van 50.000 euro. Daarnaast beloont Lipton Ice Tea ook terrassen met de creatiefste sociale media-inzending. Zo wil Lipton Ice Tea de horeca bedanken voor hun inzet en bijdragen aan een sfeervol en vooral zonnig terrasseizoen.