Jean-Paul Heck gelooft er heilig in: “Dit is ‘t magazine waarvan ik gedroomd heb om het ooit uit te kunnen brengen”. Wij moeten er binnenkort ook aan geloven want 25 november aanstaande wordt het blad met een oplage van maar liefst vijftigduizend stuks op de markt losgelaten!
Muziek.nl Magazine, dat wordt de naam van het nieuwe muziekblad. Jean-Paul toont een glimlach van oor tot oor als hij me alle in’s en out’s over het nieuwe blad vertelt. Ik moet hem tot rust manen, want zijn woorden schieten als als een snelvuur mijn oren in en uit, en zo snel kan ik nu ook weer niet schrijven. Het moge duidelijk zijn dat hij enthousiast is, trots ook zeker. En dat mag wel ook want de liefhebber staat iets te wachten. “Weet je als ik weer eens op reis was voor een interview en ik kwam in Engeland of in Amerika, dan kocht ik direct een blad als ‘Mojo’, ‘Uncut’, of ‘Rolling Stones’. Die bladen zijn ook in Nederland erg populair bij de liefhebbers. Ik wilde zoiets ook in Nederland mogelijk maken”. Dat Jean-Paul inmiddels veel bereisd is dat weten we, en dat hij al vele grote artiesten geïnterviewd heeft, dat is ondertussen ook wel bekend. Nu gaat hij zijn netwerk aanspreken om zijn droom vorm te geven. In een gesprek met Leo Blokuizen, ook al zo’n coryfee, bleek de droom niet alleen bij hem te smeulen. En zo bevat de redactie nog meer grote namen als: Jan Vollaard, Menno Pot, John den Braber en Bart Nijman. Als dan ook Giel Beelen nog eens zijn bijdrage toezegt dan is de kennis en het netwerk er zeker in voldoende mate. Op de vraag wat nu vernieuwend is aan het blad of wat er nu opvalt, komt Jean-Paul met een verrassend antwoord:”Wij besteden veel tijd aan bekende bands, vaak dus de oudere bands. Het blijkt gewoon dat erg veel muziekliefhebbers op zoek zijn naar ‘nieuws’ over bands die zich bewezen hebben. Kijk maar eens naar de opleving van het vinyl. Maar moet je eens opletten hoeveel nieuwe releases of bewerkingen van oud materiaal uitgebracht wordt”. Wat JP terloops opmerkt is dat ook vanuit journalistiek oogpunt een duit in het zakje gedaan wordt:”Een band als de Rolling Stones heeft nu eenmaal meer te vertellen dan het doorsnee beginnende bandje”. Wat trouwens niet inhoudt dat nieuw talent geen podium krijgt in dit nieuwe blad, ook zij komen zeker aan bod! Over de Stones gesproken; in de eerste uitgave van het blad staat er een tien pagina’s tellend artikel over de Rolling Stones. Maar ook zijn er interviews met grootheden als The Who, Florence + The Machine, Mary J. Blige, Coldplay, Direct en Pearl Jam. Verder zijn er behoorlijk wat rubrieken en kunnen de lezers zelfs een gitaar van Joe Satriani winnen met een prijsvraag. Ik ben benieuwd!