Ton Kuppens directeur van het Oosterhoutse bedrijf Ansa is duidelijk in zijn woorden.
“De voordeur is het visitekaartje van elk huis. Daar willen de mensen meer mee. Meer dan alleen goedkoop deurbeslag uit China. Wij bieden iets extra’s. Heb je eenmaal de voordeur te pakken, dan volgt al snel de achterdeur en de rest van het huis.” Dat zegt rasverkoper Ton Kuppens van Ansa. Dagelijks is hij op pad en praat hij met (mogelijke) klanten zoals groothandels. Merk Brabant kan hij daarbij goed gebruiken.
Samen met zijn broer ontwikkelde Kuppens een zeer uitgebreide set aan RVS design- deurbeslag. Nu, tien jaar later, levert Ansa wereldwijd aan de grootste bedrijven en organisaties. “Van het vliegveld in Zweden en Milaan tot het World Trade Center.”
Harde werkers
Letterlijk alles aan het Oosterhoutse bedrijf ademt Merk Brabant. Overal is het Brabantse logo terug te zien: op het briefpapier, de website, de visitekaartjes, bij de ingang; zelfs op het wit leren jasje van Kuppens (“Zelf erop genaaid!”). “Ik wil de waarheid van Brabanders graag vertellen. Wij doen het anders, zijn harde werkers en trots op onze spullen. En we vinden overal een oplossing voor. Dat is wat Merk Brabant wil vertellen.”
Brabantse bedrijven: ondernemen met passie en plezier
Ansa in Oosterhout is een typisch voorbeeld van een bedrijf dat opvalt door zijn ‘Brabantse’ aanpak. Brabantse bedrijven werken namelijk anders dan bedrijven in de rest van Nederland. De Brabantse aanpak is een mengeling van hard werken, gemoedelijkheid en voorop willen lopen. Niet op eigen houtje, maar in samenwerking met andere bedrijven. Alle Brabantse bedrijven bij elkaar vertellen het verhaal van die typische kracht van Brabant. Voor dat succesverhaal is nu een speciaal merk gemaakt: ‘Dan denk je aan Brabant’ (zie logo).
Wilt u meer weten over het initiatief ‘Dan denk je aan Brabant’ kijk dan op www.dandenkjeaanbrabant.nl of mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
fotograaf Joep Lennarts vermelden.