Bergen op Zoom - Zaterdagmiddag nam Mary Kettenis uit Bergen op Zoom dankbaar een wel hele bijzondere prijs in ontvangst. Ze won namelijk door haar deelname aan een facebookactie van Aangenaam Bergen op Zoom een privéterras voor 50 personen op de Grote Markt in Bergen op Zoom.

In 2013 organiseerde de gemeente Bergen op Zoom in het kader van citymarketing een facebookactie waarmee deelnemers een eigen privéterras voor 50 personen op de Grote Markt konden winnen. Winnares Mary uit Bergen op Zoom was duidelijk in haar nopjes. ’’Voor mij is het een ideale gelegenheid om mijn familie uit Den Haag de schoonheid van Bergen op Zoom te laten zien. Ze komen geregeld langs maar tot een bezoek naar de binnenstad leidt dat eigenlijk nooit. Met deze prijs kan ik ze eindelijk laten hoe zien hoe mooi Bergen op Zoom is. En dankzij het personeel van De Moor zijn we de hele middag flink in de watten gelegd’’.

De facebookactie was een samenwerking tussen Aangenaam Bergen op Zoom, Mooi Design en Grand Bar & Grill de Moor. Eigenaar van de Moor, Sven Wolschendorf vertelt: ‘’De 'Win je eigen terras' actie was de eerste grote facebookactie van Aangenaam Bergen op Zoom. Maar liefst meer dan 4.000 inwoners van binnen en buiten Bergen op Zoom deden mee met de actie.  Ik zie het als een mooie manier om de stad te promoten en meer beleving te creëren’’.

Doel van de actie was het verhogen van het aantal fans op de Facebookpagina Aangenaam Bergen op Zoom. Mede door deze actie steeg het aantal fans naar inmiddels meer dan 14.500 fans.

Wethouder Linssen: ‘’Facebook blijkt een succesvol medium te zijn om Bergen op Zoom te promoten.  Niet alleen bij de eigen inwoners, maar ook daarbuiten. Inmiddels komt de helft van het aantal fans namelijk niet uit Bergen op Zoom, maar uit alle windstreken. Met het aantal fans behoren we tot de top 5 van Nederlandse steden. Iedere dag bereiken we op een snelle en goedkope manier duizenden liefhebbers van Bergen op Zoom en is de facebookpagina een succesvol platform om evenementen, winkels en nieuwe ontwikkelingen in de stad te promoten’’.