De eerste bijeenkomst van het seizoen vond plaats daar waar Chrétien Haenen werkzaam is: MC St. Jozef te Bilze, België.

Chrétien verwelkomde iedereen en nam ons mee in het traject van Mango momenten. Dit vertegenwoordigt een klein gebaar of een kleine attentie van de kant van een hulpverlener die van grote waarde is voor de klant. Het was een inleiding voor het onderwerp van deze bijeenkomst: Klantgerichtheid, een inspiratiesessie door Sydney Brouwer. Hij heeft een onderzoek uitgevoerd naar die bedrijven die voorop lopen op het gebied van klantgerichtheid.

 

Syney neemt ons in een enerverend betoog mee in deze materie; wat doen deze bedrijven anders? Wat is klantgerichtheid nu echt? Wie zijn de leiders en hoe acteren ze?

Allereerst stelt Sydney de vraag: Wat is klantgerichtheid nu, en wat bedoelen we als we zeggen "dat zit in ons DNA"?   Zijn definitie luidt als volgt: Het is de mate waarin het belang van de klant meeweegt in de beslissingen die dagelijks genomen worden binnen een organisatie.

 

Volgens hem zit het hem ook in de cultuur binnen ene organisatie. Een cultuur die moet beginnen aan de top. In zijn relaas neemt hij ons mee in leiderschap, voorbeeldgedrag en vooral het besef dat klantgericht leiderschap niet is is wat je bent, maar wat je doet.

 

Na afloop van deze interessante sessie, die met heel veel enthousiasme wordt gebracht door Sydney, is er de gelegenheid om zijn boek te kopen.

Het was weer een waardevolle en interessante bijeenkomst van het SKL. Op naar de volgende.

volg al het nieuws op www.skl.nl