Onder de groene hemel met o.a. René van Kooten
Onder aanvoering van René van Kooten neemt een sterrencast (met o.a. Thomas Cammaert) ons mee naar de hippietijd voor Onder de groene hemel. Zoals de titel aangeeft vormen de hits van Boudewijn de Groot / Lenneart Nijgh de basis voor deze nieuwe musical met een live band o.l.v. Marcel de Groot, de zoon van Boudewijn. Op dinsdag 20 januari wordt het publiek in De Maagd deel gemaakt van flower power en onmogelijke liefde. Voor meer info en kaarten: zie www.demaagd.nl
Een gymnasiaste ontmoet een kunstenaar uit de grote stad. Hij als echte hippie streeft naar vrijheid in alles. Zij zoekt naar nieuwe waarden in een wereld die op z’n kop staat. Het verhaal speelt zich af in hét hippie-tijdperk. In de musical Onder de groene hemel vertelt Jimmy (René van Kooten) het verhaal van een op het oog onmogelijke liefde.
We gaan terug naar Amsterdam in het jaar 1969. Jimmy moet nog geboren worden. Zijn toekomstige ouders, de keurige Barbara (Sophie Veldhuizen) en hippie Berend (Thomas Cammaert) hebben elkaar zelfs nog nooit ontmoet. Jimmy duikt in allerlei gedaanten en rollen op om zijn ouders bij elkaar te brengen en te houden.
Hits Boudewijn de Groot
‘Onder de groene hemel’ en andere hits van Boudewijn de Groot / Lennaert Nijgh worden live gespeeld door een band onder leiding van gitarist (en zoon van Boudewijn) Marcel de Groot. Onder de groene hemel is geschreven en geregisseerd door Koen van Dijk (Cyrano, AMANDLA! MANDELA) en de muziek is opnieuw bewerkt door Jeroen Sleyfer (Hij Gelooft in Mij, HEMA de musical, Soldaat van Oranje).
De achtergrond
1969 was het jaar van John Lennon en Yoko Ono in het Hilton Hotel, de bezetting van het Maagdenhuis, de oprichting van de Kabouterpartij en Aktie Tomaat. De Amerikanen landden op de maan en Amsterdam was de hippie-hoofdstad van Europa, met het Vondelpark als 'Magisch Centrum van de wereld'. Er was love & peace en vooral veel flower power. Maar ook onrust; jongeren roerden zich, zetten zich af tegen de geldende moraal en de macht van het grootkapitaal. Alles moest anders.
Boudewijn de Groot: “Een spannende aangelegenheid, ik ben ontzettend benieuwd. Aan de makers en de uitvoerenden zal het niet liggen. En aan de liedjes...”