Businessclub SV DOSKO Bergen op Zoom draait goed, al weer zijn er twee nieuwe leden aangeworven.
Voor me zit Rob Mion, hij is één van de commerciële mensen achter deze vooruitstrevende Bergse Businessclub. “Het gaat lekker, we groeien goed”, laat hij me met een glimlach weten. “Kijk naar ons sponsorhome, het is op 21 september geopend. Je hebt ook een prachtig uitzicht op het veld.” Ik moet zeggen dit ‘clubhuis’ voor de leden van de businessclub ziet er prachtig uit. Als je zakelijke gesprekken wilt houden, vergaderingen wilt leiden of gewoonweg samen van je voetbalclub wilt genieten, dan is dit wel een perfecte locatie. Het feit dat je een stuk boven de begane grond verheven bent wil zeggen dat je ten alle tijden een goed zicht hebt op de wedstrijd. Rob is één van de grote aanjagers achter de hele wervingsactie naar nieuwe businessleden:”Het zit in me bloed, ik ben al 40 jaar lid van DOSKO, daarbij ben ik commercieel. Dus dat komt allemaal ten gunste van onze club. Bij het werven van nieuwe leden speel ik met name in op de vraag:’Wat kunnen we voor elkaar betekenen?’ Het gaat er immers om dat je elkaar versterkt, dat is je business netwerk. En samen is dat goed voor de club SV DOSKO.” Rob is een duizendpoot, maar bovenal is het een man van details. Trots laat hij het nieuwe tenue van het 1e van de Bergse club zien. “Voel maar eens, niks meer opdruk, alles is in de stof verweven. En moet je hier eens kijken.” Ik zie op de kraag heel trots staan ‘Bergen op Zoom’. Sinds de opkomst van deze businessclub zit de club aan alle kanten in een groeispurt. Niet alleen speelt de Bergse club in de Hoofdklasse, ook qua organisatie is ze in beweging. “We kunnen en moeten beter. Daartoe behoort ook een verdere professionalisering van de organisatie zelf. Als je Hoofdklasse speelt, schept dat verplichtingen en om een mooie basis weg te leggen heb je nu eenmaal ook een professionele organisatie nodig.” Rob heeft zelf al als klein kind bij DOSKO gevoetbald en ziet graag daar nog de nodige sprongen. “Je zou toch zeggen dat we als Hoofdklasser een aanzuigende werking op de jeugd zouden moeten hebben. Daar moet ook de organisatie voor staan. Kijk eens naar de geweldige sprong die MOC gemaakt heeft met de jeugdopleiding; dat betaalt zich uit in het jeugdleden aantal. Dat kunnen wij, moeten wij, bij DOSKO ook voor elkaar krijgen. Daar zijn we ook al volop mee bezig.” Je zou bijna zeggen dat er een sticker van de Bergse voetbalvereniging op Rob’s voorhoofd geplakt is. Hier zit een bevlogen man, zich altijd bewust van commerciële kansen, maar vooral iemand die zich ten volle inzet voor ‘zijn’ club; SV DOSKO. En dat zal zich in de nabije toekomst nog wel op veel manieren tonen denk ik zo maar.