Udenhout, - Zaterdag 21 juni gaat het BOB-promotieteam van Veilig Verkeer Nederland naar Plaatpop in Bergen op Zoom. Het project BOB is gericht op jongeren en alcohol in het verkeer. BOB is één van de vijf projecten in kader van de Brabantse verkeersveiligheids-campagne ‘Help Brabant op weg naar Nul verkeersdoden’. Met BOB willen de gemeenten in Noord-Brabant jongeren meer bewust maken van hun eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.
Evenementen
Het promotieteam gaat de komende maanden in Brabant naar 21 verschillende evenementen. Het team spreekt jonge bezoekers aan over de BOB-actie, maken de “100% BOB, 0% op” afspraak en nemen blaastesten af bij vertrekkende bezoekers. Daarnaast geeft het promotieteam voorlichting over de betekenis van de BOB-boodschap en stimuleren ze de bezoekers om zich aan te sluiten bij de BOB-community op Facebook.
100% BOB, 0% op
Jongeren kunnen zelf veel doen om hun eigen veiligheid in het verkeer te verbeteren. De BOB-campagne richt zich op de jonge bestuurders die met de auto naar uitgaansgelegenheden gaan. De BOB drinkt geen alcohol als hij nog moet rijden. BOB blijft nuchter en kan daardoor zijn vrienden veilig thuisbrengen met de auto. Het doel van de campagne is het rijden onder invloed onder jongeren van 16 tot 24 jaar terug te dringen en zo de verkeersveiligheid, zowel voor deze doelgroep als voor de medeweggebruikers te verhogen.
Over ‘NUL Verkeersdoden Brabant’
BOB is één van de vijf projecten van de Brabantse verkeersveiligheidscampagne ‘Help Brabant mee op weg naar Nul verkeersdoden’. Die startte in 2012 om het bewustzijn van weggebruikers over hun eigen rol in het verkeer te vergroten. 2014 is het Young 4 Nul jaar, waarin de focus ligt op de jongere bestuurders. NUL verkeersdoden is te volgen via twitter @nvdbr en facebook/nulverkeersdodenbrabant en op www.nulverkeersdodenbrabant.nl.