De gemeente Bergen op Zoom heeft zich opnieuw weten te plaatsen voor de finale van de Nationale Citymarketing Award. De afgelopen vier jaar wist de gemeente drie keer tot de finale door te dringen. Eén keer werd de hoofdprijs gewonnen. Bergen op Zoom bereikte de finale met het project ‘Bergse Ideeën Lab’(afgekort BIL). BIL is een platform waarmee de gemeente samen met de expertise van 30 betrokken ondernemende, creatieve Bergenaren de stad zo goed mogelijk promoot. De gemeente speelt in op ideeën die leven in de stad en pakt hiermee de gewenste regierol waarbij de gemeente niet meer volledig bepalend is, maar inspeelt op initiatieven van inwoners en bedrijven. De deelnemers aan de BIL (billers genoemd) hebben een verschillende achtergrond waardoor ze uitstekend complementair zijn aan elkaar. Zo participeren er marketeers, kunstenaars, reclamemakers, conceptbedenkers, theatermensen en enkele middenstanders zoals bakker Groffen, Crusio en Tapavino. De andere finalisten zijn Utrecht en Ede-Wageningen. Op 23 januari wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens de Dag van de Citymarketing in Utrecht. Burgemeester Rombouts van 's-Hertogenbosch zal de award overhandigen. Meer informatie vindt u op www.netwerkcitymarketing.nl.