Page 37 - Mijn mobiele verleden
P. 37
• En dit is mijn laatste fiets, een Indian Scout. Het is een
demo model met amper 2900 kilometers op de teller. 100
pk en 98 Nm op 1133 cc, zijn aardige getallen. Het is een
Indian Scout echte cruiser. Heb er nog de originele bruine leren Indian
V-twin – 1133 cc zadeltassen bij besteld, en verder blijft het lekker een
eenzitter. Kan niet wachten. Ik hou jullie op de hoogte.
Zeker met het nieuws dat Sjef ondertussen ook een
nieuwe motor gekocht heeft; een Honda Shadow. Pracht
motor, dus wij zullen deze zomer zeker wat ritjes maken.
• Kijk eens wat een vette fiets. Ik ben echt zo trots als een
aap met zeven staarten. Toen ik mijn eerste toertje er op
had zitten, kon ik maar één ding zeggen: 'Wat een béést!!'
Die honderd PK en dat koppel van 98 Nm voel je dus echt
goed. Ik reed 70 in z'n zes en gaf gas... hij trok er direct
vandoor. Ben even de oude Zeeuwse weg opgedraaid en
opende mijn gas een beetje meer, hij spoot weg gewoon.
De bochten draaien is ook veel soepeler en comfortabeler
dan mijn oude Soes. Niks ten nadele van die fiets, want
die bracht me overal, maar dit is duidelijk een andere
categorie. Mijn facebook ontplofte haast toen ik deze foto
toonde. Je merkt overal aan dat het een aandachtstrekker
is. Hier in Nederland is Indian helemaal nog niet
ingeburgerd en dus is het een hele vreemde eend in de
bijt. Veel vragen die ik nu al krijg zijn in de trant van..
'Indian, die maken toch allang geen motoren meer?' Maar
ook steevast overal de duimen omhoog. Ik hoop dat ik
nog veel kilometers mag beleven met deze fijne motor,
want mijn neef vertelde me dat ik vanaf nu niet meer mag
praten over een "fiets". Dit is tenslotte een ECHTE motor,
zoals hij als Harley rijder aangeeft ;-)