Page 79 - Mijn mobiele verleden
P. 79

Over Auto’s:




                 Toyota MR2 – Mark II                                                                                        •   Als autofreak hou je natuurlijk zoveel mogelijk modellen bij. Het

                 4 cilinder – Benzine                                                                                            was al jaren één van mijn favoriete auto’s: de Toyota MR2, Mark
                                                                                                                                 II zoals de Engelsen zeggen. En plots stond hij bij Wierickx in de
                                                                                                                                 showroom. Ondanks dat ik de Scénic al van de zaak had was ik
                                                                                                                                 smoorverliefd op de Toyota. Ik moest en zou gaan kijken, maar
                                                                                                                                 nam wel mijn vader mee om tegengas te bieden als ik al te
                                                                                                                                 enthousiast was. Vergeefse moeite, nauwelijks waren we binnen
                                                                                                                                 of mijn vader draaide om en zei:”Tja, als ik zo’n auto kon kopen
                                                                                                                                 deed ik het ook direct.” Enfin, je snapt het, de auto werd direct
                                                                                                                                 zonder proefrit gekocht. Wat een beest was het, met zijn
                                                                                                                                 achterwielaandrijving kon je hem elke hoek om smijten die je
                                                                                                                                 maar wou. Het was ook dikke fun om in Duitsland achter een
                                                                                                                                 vette Mercedes te rijden en die opzij te duwen omdat hij ‘maar’
                                                                                                                                 250 km/u haalde (weliswaar begrensd) waar ik nog een
                                                                                                                                 ietsepietsie gas over had. Het verwijderen van de twee
                                                                                                                                 dakpanelen leverde een halve cabrio op en ik genoot er van. Het
                                                                                                                                 was de auto van mijn leven.
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84