Op zondag 10 september a.s. zal in den Enghel in Bergen op Zoom wederom een Big Band Festival  worden gehouden.

De deelnemende bigbands, die elk 45 minuten spelen zijn:

1. Tony’s Wife

2. Backyard Big band

3. Bluejeans Big band

4. Bill Bounders Orchestra,

Tony's Wife

Deze band brengt een gevarieerd programma met hot jazz, savoy en swing uit de jaren 1920 tot 1950. In die periode fleurden tientallen kleine bigbands het niet al te rooskleurige leven in crisistijd op. Dans- en muziekliefhebbers van alle leeftijden stroomden met duizenden toe om te luisteren naar en te dansen op de razend populaire melodieën. Deze orkesten waren de popbands van de eerste helft van de vorige eeuw. Geen wonder dat hun muziek een ware revival lijkt te beleven in deze tijd.

Backyard Bigband.

Deze uit Best afkomstige Bigband maakt dans- en luistermuziek voor een breed publiek. Het 20-tal enthousiaste muzikanten komt uit diverse streken van Noord Brabant en de afgelopen jaren heeft deze band een uitgebreid repertoire samengesteld in diverse muziekstijlen zoals Swing, Latin en Jazz maar ook Pop, Jazzrock en Soul.

Blue Jeans Bigband.

Count Basie, Duke Ellington, Glenn Miller, Benny Goodman, Hoagy Carmichael en Johnny Mercer. Namen die allemaal onlosmakelijk verbonden zijn met de Amerikaanse swing muziek uit de periode 1930 tot 1960. Deze muziek, die uiteindelijk de hele wereld veroverde, is de basis van het repertoire van de Blue Jeans Bigband.

Bill Bounders Orchestra.

Het repertoire van deze Bergse Bigband kenmerkt zich door veelzijdigheid van stijlen en het swingende karakter. Het orkest heeft in het repertoire succesnummers van Duke Ellington, Count Basie, Bennie Goodman, Glenn Miller enzovoorts.

Dansschool Sazouk is onze 5e gast van dit festival.

Dat we ons publiek graag aan het dansen willen krijgen, is geen verrassing meer. Dit jaar zal deze gezellige dansschool ervoor gaan zorgen dat de beentjes van de vloer gaan! Bij Sazouk wordt les gegeven in o.a. Salsa, Merengue, Bachata, Kizomba en Cubaanse Salsa in Bergen op Zoom, Waalwijk en Willemstad.

De bedoeling van dit bigbandfestival is niet alleen luisteren naar deze muziek maar ook om er op te dansen.

Daarnaast zullen er standjes zijn van o.a. Ruud de Kort van “bijruud.nl” zijn om advies te geven m.b.t. onderhoud en reparatie van blaasinstrumenten.

Mede door sponsoring van de Stoelemat, Ricoh en vele andere winkeliers en bedrijven uit Bergen op Zoom en Halsteren zijn wij in staat deze gevarieerde muzikale middag gratis aan te bieden.

Aanvang 13.00 uur.

Einde 17.30 uur.